torstai 4. maaliskuuta 2010

Unet

Heräsin aamulla ajatukseen jossa mietin että kenen korvien välistä tulee unissa käydyt keskustelut? "Keskustelu" viime yön unessa meni jotakuinkin näin:

Minä: Moi, mitä kuuluu?
Henkilö: Kaikki hyvin....(vaikka hän vaikutti apealta)
Minä: No millos sä tuut takas suomeen?
Henkilö: Enmä varmaan ole tulossa...
Minä: ??
Henkilö: No juuh kun hain kouluun ja pääsin sinne niin olen ainakin viel pari vuotta täällä!

Niin aamulla mietin että mun korvien välistähän ne hänenkin ajatukset tulevat.. joten mähän keskustelin vähän niinkun itseni kanssa! Outoa tässä on että "Henkilö" on oikeassa elämässä minun ystäväni joka ei ole tällä hetkellä suomessa, enkä ole hänen kanssa keskustellut varmaan vuoteen esim. hänen suunnitelmistaan ulkomailla yms!

Joten oliko tässä keskustelussa sitten osapuolena järki ja tunteet? Eli unessa sitä ajattelee ihmiset siten kun itse haluaisi niiden toimivan tai siten miten loppujenlopuks pelkää niiden toimivan?! Elikkä Järkeni vaan kysyy häneltä matkasuunnitelmia ja tunteeni ajattelee hänen jäävän joten hän vastaa siten kun minun heikompi kohtani (tunteet) haluaa hänen ajattelevan!

Eli kaikki unissa esiintyvät henkilöt ovat oikeesti mun ajatusten ruumiillistumia! Koska eihän ne voi sanoa sanaakaan mitä mä en tiedä jo etukäteen? Mä tiedän kaikki lauseet etukäteen joko sillä että mä olen varma mitä se sanoo tai sit mä pelkään mitä se sanoo! Mutta ei unissa voi tulla mitään sellasta mitä ei olis jo kokenut tai ajatellut! Unissa ei voi tulla yllätysjuonenkäänteitä!

Itse näen paljon unia tän hetkisistä tilanteista ja ajatuksista, harvoin näen painajaisia tai ahdistavia unia, vaan aina unissani on minulle tärkeitä henkilöitä ja paikkoja, ja omia uniani mun on helppo analysoida mistä ne tulee ja miks!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti